CD Projekt RED’in uzun süredir üzerinde çalıştığı The Witcher 4, konsol odaklı geliştirilen ilk Witcher oyunu olarak öne çıkıyor. Ancak bu strateji, özellikle donanım farklılıkları nedeniyle beklenmedik teknik zorlukları da beraberinde getiriyor. Şirketin teknoloji şefi Charles Tremblay, Xbox Series S’in donanım sınırlarının geliştirme sürecinde ciddi bir engel oluşturduğunu açıkladı.
Witcher 4, Xbox Series S’e gelmeyecek mi?
Polonya’da düzenlenen ve Unreal Engine 5.6’nın tanıtıldığı kapalı oturumun ardından açıklamalarda bulunan Tremblay, CD Projekt RED’in bu kez PC yerine konsolları merkeze alarak geliştirme yaptığını belirtti.

Bu tercihin temelinde, Cyberpunk 2077’nin PC odaklı geliştirilmesinin ardından konsol versiyonlarında yaşanan ciddi performans sorunları yer alıyor. Witcher 4’te bu durumun tekrarlanmaması için, oyunun yapım süreci PlayStation 5 donanımı temel alınarak başlatıldı.
Geliştirilen teknik demoda da bu yaklaşım açık şekilde görüldü. Standart bir PlayStation 5 üzerinde Ray Tracing açıkken 60 FPS hedefi yakalanabildi. Ancak Xbox tarafında durum daha karmaşık.
Microsoft’un geliştirme politikası gereği; Xbox Series X için hazırlanan tüm oyunlar, teknik olarak Series S üzerinde de çalışmak zorunda. Bu zorunluluk, daha zayıf donanıma sahip olan Series S’i sürecin teknik açıdan en zorlu halkası haline getiriyor.
CD Projekt RED, Xbox Series S’te 60 FPS hedefinin şu an için gerçekçi görünmediğini belirtti. Charles Tremblay, bunun çözülmesi gereken ciddi bir teknik problem olduğunu söyledi. Geliştirici ekip, bu engeli aşmak için çeşitli yollar üzerinde çalışıyor. Ancak mevcut durumda donanım sınırlamaları belirleyici rol oynayacak.
Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmından bizimle paylaşabilirsiniz.